sobota 15. května 2010

Hromadné doostření ve světlech pomocí LR a PS

Návod od Katttji

mám PS v AJ, takže to píšu v AJ a mám to v PS 4, ale tuším, že to jde na PS od CS2...


1) zapni PS a otevři v něm fotku v JPEGu!!!! pouze v JPEG
2) na paletě Action nebo na liště nahoře Window-Actions (ukáže se panel s Actions) dej ikonu Create New Action - vyskočí tabulka - Name: dejte si co chcete, já mám Doostřit a Set: kde v akcích se bude tahle nacházet - já mám v Default
3) nahoře na liště Filter-Sharpen-Unsharp Mask - zadat hodnoty do tabulky - 120, 1, 3 - každej si může dát co chce, není to dogma, ale tohle je takový akorát :-) - pak OK
4) nahoře na liště Edit-Fade Unsharp Mask-zadat Opacity-100% a v Mode vybrat: Luminosity - pak OK
5) fotku uložit a zavřít a na liště Actions použít tlačítko Stop k zastavení nahrávání akce - pokud při ukládání vyskočí okno, nastavit max. velikost JPEG
6) nahoře na liště File - Automate - Create Droplet - vyskočí okno - Save - vyberte, aby se uložil na plochu!!!!
Set: mělo by být nastaveno, kde v Akcích se ukládá - já mám v Default
Acion: měl by být navolen název té akce - Doostřit
nic jiného nás tady nezajímá, dáme OK
7) na ploše uvidíme takovou modrou šipku s tím našim názvem - Doostřit
8) otevři LR, najeď na libovolnou fotku a dej File - Export - vyber velvo nahoře Burn full size jpeg a nezapomeň vpravo v tom okýnku se šipkou přepnout na Files on Disk
9) teď sjeď úplně dolů tohoto okna Post Processing - After Export zaroluj a vyber Go To Export Actions Folder Now - jakmile na to klikneš, otevře se ti okno se složkou Export Actions, do této složky přetáhni vytvořenou akci - šipečku - co máme na ploše. zavři a hotovo
10) při exportu fotky v LR znova pak zaroluj rolátkem After Export a vyber Doostřit, už tam bude vidět, dej OK a uvidíš, fotka se vyexportuje a pak sama skočí do PS, PS provede doostření a fotku uloží - kam se uloží, si vybereš v okne při Exportu z LR, je to hned nahoře...lze aplikovat najednou a x fotek, stačí je v LR označit, dát Export atd. a už to frčí

Jestli to funguje na verze LR pod 2, nevím, ale řekla bych, že ne...

Žádné komentáře: